Vragen & Antwoorden

Hier vindt u antwoorden op vragen die niet in de andere categorieën passen. Meer hulp kunt u deze sectie raadplegen.

Hoe wordt mijn kachel geleverd?

De levering van uw kachel varieert, afhankelijk van waar u hem hebt gekocht. Neem contact op met uw dealer voor meer informatie.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

  • Hebt u de kachel bij een van onze dealers gekocht, neem dan direct contact op met deze dealer. 
  • Hebt u uw aankoop via onze webshop (www.aduroshop.de / www.aduroshop.com) gedaan, antwoord dan op de bevestigingsmail die u van ons hebt ontvangen.

Wat te doen als het artikel tijdens het transport beschadigd is?

Stuur zo snel mogelijk een e-mail naar service@aduro.dk, met de volgende informatie:

  • Een foto van de volledige levering. Idealiter toont de foto de ongeopende toestand (dus met verpakking, banden, etc.). 
  • Een foto van het verzendlabel. Het verzendnummer en het bestelnummer moeten daarop goed leesbaar zijn. 
  • Foto('s) van het beschadigde artikel. 

Voldoet mijn kachel aan de geldende voorschriften?

Wanneer u een houtkachel, hybride kachel of pelletkachel aanschaft, moet u enkele voorschriften en wetten met betrekking tot installatie, veiligheid en emissies in acht nemen om de kachel legaal te kunnen gebruiken. Informeer uzelf over de betreffende regelgeving in uw land. Twijfelt u? Vraag dan advies aan een plaatselijke dealer, lokale autoriteiten of een erkende schoorsteenveger. 

Als u een biokachel hebt gekocht, is een keuring door een schoorsteenveger niet nodig. U moet er alleen voor zorgen dat u zich aan de geldende afstandsregels houdt. Hier vindt u onze gebruiksaanwijzingen.

Afstandsregels 
U moet waarborgen dat uw kachel voldoende afstand houdt tot brandbare materialen. Hier​​​​​​​ vindt u onze gebruiksaanwijzingen, waarin de afstandsregels staan. 

Keuring van de kachel
U mag de houtkachel pas in gebruik nemen nadat deze door uw bevoegde schoorsteenveger is gecontroleerd en gekeurd.

 

Hoe kan ik mijn kachel laten keuren?

Om een houtkachel, pellet- of hybride kachel te laten keuren, dient u contact op te nemen met uw plaatselijke schoorsteenveger. 

Als u een biokachel hebt gekocht, is een keuring niet nodig.

Kan ik een kachel kopen zonder dat ik een schoorsteen heb?

Als u geen schoorsteen hebt, kunt u geen houtkachel, hybride kachel of pelletkachel in gebruik nemen. Onze biokachels hebben echter geen schoorsteen nodig. Hier vindt u de Aduro biokachels.

Hebt u vragen over partnerschappen, samenwerkingen, leveranciersovereenkomsten of persvragen?

Neem gerust contact met ons op via e-mail op service@aduro.dk, en wij zullen proberen zo snel mogelijk te reageren.

Hebt u nog onbeantwoorde vragen?

Neem gerust contact met ons op via e-mail op service@aduro.dk, en wij zullen proberen zo snel mogelijk te reageren.

TOP