Reclamatierecht accessoires, reserveonderdelen en outdoorproducten
Bij aankoop van accessoires, reserveonderdelen of outdoorproducten geldt een reclamatierecht van twee jaar. Op deze pagina leggen wij uit hoe het reclamatierecht werkt, waar u op moet letten en hoe u een reclamatie kunt indienen.
Wat valt er onder het reclamatierecht?
In overeenstemming met het consumentenrecht geldt het recht op klacht gedurende twee jaar na de datum van aankoop van de kachel. Het aankoopbewijs met datum dient als bewijs.
Houd er rekening mee dat het recht op klacht geldt overeenkomstig het consumentenrecht in het land waar de product is gekocht.
Wat valt er niet onder het reclamatierecht?
Het reclamatierecht geldt niet bij normale slijtage en gaat ervan uit dat de schade niet veroorzaakt is door verkeerd gebruik van het product of door enige vorm van verkeerd gedrag van uw kant met betrekking tot de schade. Voorwaarde is eveneens dat de schade niet ontstaan is door het niet opvolgen van onze instructies, inclusief de gebruiksaanwijzingen voor bediening, onderhoud of service.
Hoe kan ik een reclamatie indienen en wat kan ik verwachten?
Als u een reclamatie wilt indienen, kunt u daarvoor het reclamatieformulier invullen. Reclamaties worden alleen in behandeling genomen op basis van een ingevuld formulier. Let op, u hebt het de datum van aankoop nodig.
Formulier invullen (formulier is in het engels)
U ontvangt een e-mail ter bevestiging dat we uw e-mail hebben ontvangen, en nadien een e-mail met ons antwoord. We behandelen uw klacht zo snel mogelijk.